loading...
گلزنان | TopGoals
آخرین ارسال های انجمن
نریمان بازدید : 143 یکشنبه 17 فروردین 1393 نظرات (0)

ادامه مطلب...

مسوت اوزیل 15 اکتبر 1988 در گلزن‌کرشن متولد شد. او از سال 2006 کار خود را از جوانان آلمان شروع کرد و در سال 2007 در تیم زیر 21 سال ژرمن‌ها بازی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جام‌جهانی 2014 تابستان آینده در برزیل برگزار می‌شود و تیم‌های راه‌یافته به این رقابت‌ها در 8 گروه چهار تیمی با هم به رقابت خواهند پرداخت. در ادامه معرفی ستاره‌های جام جهانی 2014 به معرفی مسوت اوزیل، ستاره تیم ملی آلمان می‌پردازیم.

 

اوزیل یکی دیگر از بازیکنان تیم ملی آلمان است که در این کشور به دنیا نیامده. والدینش مهاجرانی از ترکیه بودند که در دهه ۶۰ به آلمان آمدند؛ چرا که در آن زمان آلمان به کارگران خارجی نیاز داشت و مهاجران زیادی از کشور‌های دیگر برای کسب کار و تجارت به این کشور می‌رفتند. پدرش مصطفی نیز یکی از این مهاجران بود که برای کار در کارخانه سنگ مرمر به آلمان مهاجرت کرد.

 

هافبک ریزنقش تیم ملی آلمان اولین بار در سال 2010 حضور در جام‌جهانی را تجربه کرد. او در آفریقای جنوبی در همه بازی‌های تیم آلمان بازی کرد و در بازی با غنا از پشت محوطه ۱۸جریمه گلزنی کرد تا تیمش را به مرحله بعد رسانده باشد.

اوزیل در دوران جوانی و ابتدای فوتبالش برای چند تیم بازی کرد. او 5 سال در روت‌وایس‌اسن آلمان بازی کرد و تا سال 2005 در این تیم محلی بود. در پایان این سال اوزیل به تیم‌های پایه شالکه رفت. در ژانویه 2008 راهی وردربرمن شد و با این تیم قراردادی سه ساله به مبلغ 3/4 میلیون یورو به ثبت رساند. اوزیل در بازی های جام یوفا وردربرمن را برای اولین بار به فینال هدایت کرد و در اکثر بازی های تیمش بسیار موثر بود. او 3 گل در 15 بازی به ثمر رساند اما وردربرمن تنها توانست در بوندسلیگا دهم شود. در فصل دوم حضور مسوت اوزیل در این تیم آنها با 9 گل این بازیکن جوان توانستند مقام سوم بوندسلیگا را کسب کنند. در طول بازی‌های جام جهانی 2010 اوزیل نام خودش را به عنوان یک بازیکن برجسته جوان سر زبان‌ها انداخت.

در 17 اوت 2010 وردربرمن از توافقش با رئال‌مادرید خبر داد و 5 روز بعد اوزیل در یک رقابتی دوستانه اولین بازی خود را برای رئال انجام داد. در 15 سپتامبر در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت و در هفتادوچهارمین دقیقه بازی مقابل آژاکس اولین پاس گل خود را فرستاد. عملکرد خوب اوزیل باعث شد که رسانه‌ها، هواداران و بازیکنان او را ستایش کنند. او فصل 11-2010 را با 25 پاس گل به پایان رساند که بیشترین تعداد در آن فصل در اروپا بود. در فصل 12-2011 اوزیل پیراهن شماره 10 را بر تن کرد. همکاری خوب او و کریستیانو رونالدو باعث شد که رئال‌مادرید به قهرمانی در لیگ اسپانیا برسد و اوزیل نیز در تیم منتخب سال فوتبال اسپانیا قرار گیرد.

اوزیل پس از ترک رئال‌مادرید به آرسنال پیوست تا ادامه فوتبالش را در لندن سپری کند. او در آرسنال کارش را بسیار خوب شروع کرد و عملکرد بی‌نظیری را از خود نشان داد اما کم‌کم افت کرد تا جایی که به نیمکت آرسنال رسیده است. نیمکت‌نشینی اوزیل باعث شده هواداران فوتبال آلمان نگران وضعیت اوزیل در تیم ملی باشند.

 

دوران ملی

 

در سال 2006 اوزیل به تیم زیر 17 ساله‌های آلمان دعوت شد. همچنین از سال 2007 عضو تیم زیر 21 ساله‌های آلمان شد. در 11 فوریه 2009 اوزیل اولین بازی ملی اش را در بازی دوستانه مقابل نروژ انجام داد و در سومین بازی ملی‌اش نیز گل زد. اوزیل برای جام‌جهانی 2010 به تیم ملی دعوت شد و در همه بازی‌های تیمش حاضر بود و به علت عملکرد بسیار خوبش فیفا او را یکی از 10 گزینه توپ طلا اعلام کرد.


ویژگی های بازی

سرمربی تیم زیر 21 ساله‌های آلمان درباره اوزیل گفت: "ما در آلمان همیشه آماده‌ایم تا بازیکن‌های خارجی را تشویق کنیم. وین رونی را بسیار ستایش می‌کنیم. همینطور رونالدو و مسی را اما مسی خودمان را داریم. مسی ما اوزیل است"

 

مهارت اوزیل با پای چپ می‌تواند هر دروازه‌ای را باز کند. او تکنیک بالایی دارد و پاس‌های شگفت‌آور و معروفش در موقعیت‌های مشکل به هم‌تیمی‌هایش کمک می‌کند تا گل بزنند. او مانند مسی توانایی حفظ توپ بالایی دارد و بازیخوانی عالی او موجب می‌شود که هر دفاعی را ویران کند. ویژگی دیگر بازی اوزیل شوت‌های اواست. اوزیل شوت‌های از راه دور محکمی نیز دارد.

زندگی شخصی

اوزیل درباره توانایی خودش یک نکته جالب گفته است: "تکنیک و آگاهی از توپ را از فوتبال ترکیه دارم و نظم و چگونگی قرارگیری در ترکیب را از فوتبال آلمان."

اوزیل مسلمان است و پیش از بازی‌ها قرآن تلاوت می‌کند. او دراین‌باره می‌گوید: "همیشه قبل از ورود به زمین این کار را انجام می‌دهم و هم‌تیمی‌هایم به خوبی می‌دانند که در آن زمان نمی‌توانند با من صحبت کنند."

تفریح اول او پس از فوتبال خواندن قرآن است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 85
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 145
  • بازدید ماه : 679
  • بازدید سال : 3,468
  • بازدید کلی : 242,319