loading...
گلزنان | TopGoals
آخرین ارسال های انجمن
نریمان بازدید : 235 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (0)

ادامه مطلب...

مهاجم جوان برزیل در جام جهانی امیدوار است جا پای پله بگذارد و در 22 سالگی قهرمانی در جام جهانی را تجربه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برزیل پس از سال‌ها توانسته مهاجمی در حد و اندازه رونالدوی برزیلی را در ترکیب خود داشته باشد؛ مهاجمی که خیلی‌ها او را جانشین "پله" می‌دانند و برزیلی‌های متعصب نیز او را بهترین بازیکن جهان می‌دانند.این ستاره 21 ساله برزیلی که باشگاه رئال مادرید نیز خواهان به خدمت گرفتن او بود در نهایت به بارسلونا پیوست و در این تیم توانست بازی‌های خوبی را از خود نشان دهد که اوج آن گلزنی در دیدار رفت ال کلاسیکو بود که با برتری 2 بر یک بارسلونا به پایان رسید.

*زندگینامه

نیمار داسیلوا سانتوس جونیور که اغلب با نام سانتوس یا نیمار جونیور شناخته می‌شود، پنجم فوریه سال 1992 در شهر موگی داس کروزس، از توابع پایتخت برزیل یعنی شهر سائوپائولو که در قسمت جنوب شرقی آن واقع شده به دنیا آمد. نیمار در سال 2003 به تیم سانتوس پیوست و تا سال 2009 در تیم جوانان سانتوس توپ می‌زد. او اولین بازی خود را با تیم بزرگسالان به تاریخ 7 مارچ 2009 در حالی که 17 سال سن داشت در برابر تیم اوسته انجام داد که این بازی با حساب دو بر یک به سود سانتوس پایان یافت. یک هفته بعد برابر تیم موگی میریم برزیل در ترکیب سانتوس حاضر بود و اولین گل خود را برای سانتوس دراین بازی به ثمر رساند که آن بازی را سانتوس با نتیجه دو بر یک به نفع خود تمام کرد. در یازدهم آپریل 2009 در جام کامپوئناتو پائولیستای 2009 و در استادیوم خانگی شهر سانتوس یعنی استادیوم ''اوربانو کالدیرا'' در بازی نیمه نهایی مقابل تیم پالمیراس در مرحله رفت این بازی که با برد دو بر یک سانتوس همراه بود، نیمار یک گل تعیین کننده زد، هر چند در فینال و برابر تیم کورینتیانس در مجموع بازی‌های رفت و برگشت، سانتوس با حساب 4 بر 2 شکست خورد و به مقام نایب قهرمانی قناعت کرد.

 

 

نیمار

 

در 15 آپریل 2010، در جام حذفی برزیل و در مرحله یک شانزدهم در برد 8 بر 1 سانتوس در برابر تیم گوارانی برزیل، نیمار 5 گل به ثمر رساند. در ادامه جام قهرمانی پائولیستا، نیمار 14 گل در 19 بازی به ثمر رساند. در بازی فینال سانتوس مقابل تیم سانتو آندر قرار گرفت که در مجموع بازی‌های رفت و برگشت با حساب 5 بر 5 تمام شد و به دلیل قانون گل‌زده بیشتر در خانه حریف، جام قهرمانی به تیم سانتوس تعلق گرفت و متعاقبا نیمار به عنوان بهترین بازیکن این سری از رقابت‌های جام شناخته شد.

عملکرد عالی نیمار در تیم سانتوس برخی مقایسه‌ها را بین او و اسطوره‌های برزیل مثل پله و روبینیو که در همین تیم باشگاهی بازی می‌کردند برانگیخت. در ژوئن 2010 نیمار پیشنهاد 12 میلیون پوندی تیم لیگ برتری انگلیس یعنی وستهم یونایتد را رد کرد. نیمار بعدا اعلام کرد که فکر نمی‌کرده که زمان فوق وقت مناسبی برای ترک باشگاه سانتوس باشد و او در این شرایط کاملا برای بازی در باشگاه فعلی‌اش تمرکز کرده است. اگر چه رناتو رودریگز مدیر برنامه‌های نیمار بر این امر پای می‌فشرد که او قصد ماندن و بازی در برزیل را نداشته است.

پله با تمجید از توانایی‌های نیمار گفته است: او بازیکن بسیار خوبی است و می‌تواند در آینده به بازیکن بزرگی تبدیل شود. بازیکنی در حد و اندازه‌های کاکا، مسی یا رونالدو، زیکو و پله. در این موضوع تردیدی ندارم و امیدوارم در آینده‌ی نزدیک به پتانسیل واقعی‌اش دست پیدا کند و به اسطوره‌ای در فوتبال جهان تبدیل شود.

 

مسی-نیمار

 

 

*درآمد‌زایی

 

نیمار تنها ۲۰ سال دارد و هنوز جهش بزرگی به فوتبال اروپا انجام نداده است، اما در حال حاضر به یک ماشین‌ پو‌لساز برای خودش و دیگران تبدیل شده است. این ستاره برزیلی در سال ۲۰۱۲ بیش از ۶۰ میلیون رآل (واحد پول برزیل) دریافت می‌کرد.(تقریبا معادل ۲۲٫۵ میلیون یورو) که به این معنا بود که نیمار در حال حاضر ثروتمندتر از ۱۳ تیم حاضر در لیگ برزیل است. البته نیمار نیز مانند دیگر ستاره‌های مستطیل سبز حضور فعالی در دنبای تبلیغات دارد، بیشتر درآمد سالیانه او از طریق یازده اسپانسرش (از جمله یونیلور، ردبول، پاناسونیک، نایک و بانکو سانتاندر) به دست می‌آید که هرکدام حدود ۱٫۱ میلیون یورو در سال به وی پرداخت می‌کنند.

 

**افتخارات

سانتوس:

 

جام حذفی برزیل 2010

کوپا لیبرتادورس 2011

 

ملی:

 

مسابقات قهرمانی جوانان آمریکا جنوبی 2011

مدال نقره المپیک 2012

قهرمانی جام کنفدراسیون ها 2013

 

فردی:

 

بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی جوانان آمریکا جنوبی 2011

بهترین بازیکن کوپا لیبرتادورس 2011

 

بازیکن جوان سال : 2011

کفش طلا 2010، 2011، 2012

بهترین گلزن جام حذفی برزیل 2010

بهترین گلزن جوانان قهرمانی آمریکای جنوبی 2011

بهترین گلزن مسابقات قهرمانی 2012

بهترین گلزن کوپا لیبرتادورس 2012

بهترین بازیکن جام کنفدراسیون ها 2013

 

• نیمار در یک نگاه

نام کامل: نیمار داسیلوا سانتوس جونیور

تولد: ۵ فوریهٔ ۱۹۹۲

 

زادگاه: موگی داس کروزس، برزیل

 

قد: ۱.۷۴ متر

برزیل در جام جهانی 2014 در گروه نخست این رقابت‌ها با تیم‌های کامرون، مکزیک و کرواسی هم‌گروه است و در اولین دیدار خود برابر کرواسی به میدان خواهد رفت.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 85
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 169
  • بازدید ماه : 703
  • بازدید سال : 3,492
  • بازدید کلی : 242,343