loading...
گلزنان | TopGoals
آخرین ارسال های انجمن
نریمان بازدید : 443 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (1)

ادامه مطلب...

جام‌جهانی 2014 تابستان آینده در برزیل برگزار می‌شود و تیم‌های راه‌یافته به این رقابت‌ها در 8 گروه چهار تیمی با هم به رقابت خواهند پرداخت. در ادامه معرفی ستاره‌های جام جهانی 2014 به معرفی لیونل مسی فوق ستاره تیم ملی آرژانتین می‌پردازیم.

لیونل مسی در دوران خود به عنوان بازیکن موفق شد افتخارات زیادی کسب کند. او چهار بار به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان در سال های 2009 ، 2010، 2011 و 2012 دست یافت که یک رکورد محسوب می‌شود. شیوهٔ بازی او و توانایی هایش باعث شده است او با دیه گو مارادونا مقایسه شود، این درحالی است که، مارادونا مسی را «جانشین» خود می داند.

مسی در روزاریو، به دنیا آمد. پدرش خورخه هوراسیو ، کارگر کارخانه بود و مادرش سلیا ماریا کوچیتینی٬ یک نظافتچی نیمه وقت بود.اصلیت والدین مسی ایتالیایی است و به شهر آنکونا باز می گردد. جد او، آنجلو مسی در سال ۱۸۸۳ به آرژانتین مهاجرت کرده است. او از پنج سالگی فوتبال خودش را در تیم گراندولی آغاز کرد؛ تیمی که پدرش در آن زمان مربیش بود. او در سال ۱۹۹۵ به نیوولز اولد بویز رفت تیمی که در همان شهر روزاریو قرار داشت.در سن ۱۱ سالگی تشخیص داده شد که با کمبود هورمون رشد مواجه است. ریور پلاته به پیشرفت مسی علاقه نشان داد اما پول کافی برای پرداخت هزینه های درمان بیماری مسی که ۹۰۰ دلار در ماه بود، نداشت.کارلس رکساچ، مدیر ورزشی وقت باشگاه بارسلونا، توسط بستگان مسی از استعداد او آگاه شده بود و مسی و پدرش آماده برای ترتیب دادن مذاکره با او شدند. بارسلونا پیشنهاد برای پرداخت هزینه های درمانی را پذیرفت به شرط آنکه مسی حاضر به نقل مکان به اسپانیا باشد. مسی و پدرش به بارسلون نقل مکان کردند، جایی که او در آکادمی جوانان باشگاه ثبت نام کرد.

سایت ورزش 11 - لیونل مسی

بارسلونا

بازیکنی که بر اساس آمارها او را مغز متفکر فوتبال می‌نامند و بسیاری از کارشناسان میگویند قادر است در مصاف با پنج بازیکن اطرافش بهترین تصمیم برای عبور از آنهارا بگیرد. آمارهایی که بسیاری از بازیکنان هم دوره او چون کاکا و کریستیانو رونالدو از دستیابی به آن بازماندند.

سایت ورزش 11 - لیونل مسی

مسی اولین بازی رسمیش را در ترکیب اصلی بارسلونا در ۱۶ نوامبر ۲۰۰۳ زمانی که ۱۶ سال و ۱۴۵ روز داشت در دیداری دوستانه مقابل پورتو انجام داد.کمتر از یک سال بعد، در ۱۶ اکتبر ۲۰۰۴، فرانک ریکارد، مسی را در بازی مقابل اسپانیول به میدان فرستاد تا اولین بازیش را در لالیگا انجام دهد (در حالی که ۱۷ سال و ۱۱۴ روز سن داشت). او تاکنون سومین بازیکن جوان بارسا است که در لالیگا بازی کرده است. جوانترین بازیکنی که در لیگ برای باشگاه به میدان رفته است بویان کرکیچ است که این رکورد را در سپتامبر ۲۰۰۷ به دست آورد. وقتی لیونل اولین گل خود را برای باشگاه در برابر آلباسته در تاریخ ۱ مه ۲۰۰۵ به ثمر رساند، تنها ۱۷ سال و ده ماه و هفت روز سن داشت و همین هم باعث شد که جوانترین گلزن تاریخ بارسلونا در لالیگا شود. البته تا زمانی که کرکیچ با گل زدن روی پاس گل مسی در سال ۲۰۰۷ این رکورد را شکست. مسی در مورد سرمربی سابقش، فرانک رایکارد، گفته است: واقعیت این است که ریکارد عامل اصلی پیشرفت من بود. اعتمادی که او در موقعی که من فقط شانزده یا هفده ساله بودم به من داشت را هرگز فراموش نخواهم کرد. او در فصل جاری موفق شد رکورد گلزنی در تاریخ باشگاه بارسلونا را به نام خود ثبت کند که افتخار بزرگی برای او محسوب می شود. او اکنون امیدوار است بتواند رکورد گلزنی رائول را در لیگ قهرمانان اروپا بشکند.

سایت ورزش 11 - لیونل مسی

قرارداد جدید

بارسلونا از این‌ می‌ترسید که‌ مبادا باشگاه‌های‌ دیگر ستاره تیمش‌ را از چنگ‌ باشگاه‌ در آورند، بنابراین‌ پس‌ از مدت‌زمان‌ کوتاهی‌ پس‌ از یک‌ قرارداد پنج‌ ساله‌، به‌ او پیشنهاد تمدید قرارداد دادند و با او تا سال‌ 2014 با حقوق‌ صد و پنجاه‌ میلیون‌ پوند که‌ هم‌ تراز قرارداد رونالدینیو بود، قرارداد بستند.

فینال لیگ قهرمانان اروپا 2008 – 2009

مسی در بازی مقابل منچستر یونایتد در فینال لیگ قهرمانان اروپا خوش درخشید و در دیداری که با نتیجه 2 بر 0 به پیروزی رسیدند گل دوم تیمش را به ثمر رساند. در فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2005 - 2006 به علت مصدومیت غایب بود ولی در این بازی حضور داشت و نقش مهمی هم در کسب این عنوان بارسلونا داشت. او همچنین در فینال لیگ قهرمانان اروپا سال 2011 نیز باز هم در فینال برابر منچستر‌یونایتد درخشید تا قهرمانی را در لیگ قهرمانان باز هم تجربه کند.

افتخارات تیمی لیونل مسی:

لالیگا: 2004 - 2005 و 2005 - 2006 و 2008 – 2009- 2010 و 2012

جام حذفی اسپانیا: 2008 - 2009

لیگ قهرمانان اروپا: 2005 - 2006 و 2008 - 2009

سوپر کاپ اسپانیا: 2005 و 2006 و 2009 و 2011 و 2011 و 2013

مدال طلای المپیک 2008

قهرمان جام جهانی جوانان 2005

سوپرکاپ اروپا 2009

افتخارات شخصی لیونل مسی:

بهترین بازیکن زیر 21 سال اروپا 2007

آقای گل جام جهانی جوانان 2005

بهترین بازیکن جام جهانی جوانان 2005

چهار توپ طلای فوتبال جهان: 2008-2009-2010-2011

تماشای بازی مسی یعنی تماشای چیزی فراتر از فوتبال. چیزی ورای فوتبال و همتراز با زیبایی. همسان با شور و هیجان. بیننده او دیگر فاصله‌ای میان خود و مسابقه نمی‌یابد، بلکه خود را کاملا در درون آن می‌یابد و با حرکت‌های ناشیانه اما هماهنگش همذات پنداری می‌کند. از همین رو بازی مسی با چیزی فراتر از اینها که بتواند الهام‌بخش باشند قابل قایسه است. اینها همگی تاثیری هیپنوتیزم گونه دارند. درست همانند وقتی که کسی برای نخستین بار به تماشای بازی مسی می‌نشیند. او خواسته یا ناخواسته تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

سایت ورزش 11 - لیونل مسی

زمانی که توصیف روزنامه‌نگاران ورزشی از مسی را می‌خوانیم، در می‌یابیم که او چه تردست هنرمندی است. در جریان مسابقه‌ای میان بارسلونا و رئال مادرید که در آن بازیکنان حریف می‌کوشیدند، او را پی در پی از کار بیاندازند، گزارشگر مسابقه گزارش بازی را رها کرده و با هیجان تمام فریاد می‌کشد: «او نمی‌افتد، نمی‌افتد، نمییی افتددد!!!» در مسابقه‌ای دیگر میان دو دشمن دیرینه فریادهای پرشور «messi, messi» با حرف a همراه می‌شود و او از این پس برای همیشه «مسیحا» ناجی خوانده می‌شود. دومین لقبش پس از «کک». بازی او به گونه‌ای سحرآمیز همه را شگفت‌زده و مبهوت می‌کند.درست همانند یک شطرنج باز که در موقعیت‌های مشخصی از بازی از حرکت‌های قهرمانی بزرگ الگوبرداری و درست همان حرکت‌ها را اجرا می‌کند. مسی در 18 آوریل 2007 در بارسلونا کپی گلی را به ثمر رساند که مارادونا در 22 ژوئن 1986 در مکزیک به ثمر رسانده بود و از آن با عنوان گل قرن یاد می‌شود.

بیست سال بعد اما درست عین همان. مسی هم در 60 متری دروازه حریف حرکتش را آغاز کرد، او هم در یک استارت دو بازیکن حریف را جا گذاشت و با سرعت روانه محوطه جریمه شد، همان جا یکی از بازیکنان که او آنها را جاگذاشته بود، دوباره تلاش می‌کند، او را سرنگون کند اما بی‌نتیجه. سه مدافع مسی را احاطه می‌کنند اما او به جای آنکه گلزنی کند، به سمت راست می‌رود، دروازه‌بان و بازیکنی دیگر را دریبل می‌کند... و گل می‌زند و پس از گل تصویری از بهت بازیکنان بارسلونا که از حیرت در جای خود میخکوب شده‌اند.

سایت ورزش 11 - لیونل مسی

آنها سرهایشان را در دست گرفته‌اند و چنان به دور و بر خود نگاه می‌کنند که گویا نمی‌توانند باور کنند بار دیگر توانسته‌اند شاهد به ثمر رسیدن چنین گلی باشند. زمانی که مارادونا در مکزیک گلزنی کرد، مسی هنوز به دنیا نیامده بود.

هر چقدر مسی در بارسلونا موفق بوده در تیم ملی آرژانتین عملکرد خوبی نداشته است. او در جام جهانی 2006 و 2010 در ترکیب آلبی‌سلسته به میدان رفت اما تنها موفق شده است یک‌بار گلزنی کند که به بازی با صربستان در سال 2006 بر می‌گردد. آماری که در حد و اندازه های نام او نیست و به همین خاطر مسی فکر‌های زیادی در سر دارد تا در جام جهانی 2014 بتواند به افتخار بزرگی برسد.

آرژانتین در جام جهانی 2014 با تیم های ایران، بوسنی و هرزگوین و نیجریه همگروه شده است و در اولین دیدار خود با بوسنی دیدار خواهد کرد.

سایت ورزش 11 - لیونل مسی

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط پوریا در تاریخ 1393/01/16 و 22:44 دقیقه ارسال شده است

سلام اگر با تبادل بنر موافقید اطلاع دهید
پاسخ : سلام سایتت بالا نیومد اصلن!!


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 85
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 73
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 189
  • بازدید ماه : 723
  • بازدید سال : 3,512
  • بازدید کلی : 242,363